Zippo upaljači postali su ikona prepoznatljiva diljem svijeta, a njihov put kroz povijest započeo je davne 1930-ih godina. Ovdje ćemo vas provesti kroz ključne trenutke koji su oblikovali razvoj ovog legendarnog proizvoda.
Početak Zippo priče
1930. - Inspiracija i dizajn
Priča o Zippo upaljačima počinje u Bradford Country Clubu u Pennsylvaniji, kada je George G. Blaisdell promatrao svog prijatelja koji se mučio s glomaznim austrijskim upaljačem. Iako je ovaj upaljač dobro funkcionirao, osobito na vjetru, njegov dizajn zahtijevao je korištenje obje ruke.
Blaisdell je odlučio napraviti nešto bolje. Krajem 1932. godine, osmislio je kompaktniji, pravokutni dizajn s poklopcem na šarku i dimnjakom koji štiti plamen. Ovo je omogućilo korisnicima da upravljaju upaljačem jednom rukom. Naziv "Zippo" došao je iz Blaisdellovog eksperimentiranja sa zvukom riječi "zatvarač", koja mu je zvučala "modernije". Tako je rođen Zippo upaljač, a 1936. godine odobren je prvi patent za ovaj proizvod.
1930. 1940.
1940. - Utjecaj Drugog svjetskog rata
Početak Drugog svjetskog rata značajno je utjecao na proizvodnju Zippo upaljača. Kada je Amerika ušla u rat 1941. godine, Zippo je prestao proizvoditi upaljače za civilno tržište i fokusirao se na opskrbu američke vojske. Tokom rata, proizvodili su upaljače s čeličnim kućištem i crnim "crackle" završetkom.
Po završetku rata, Zippo se vratio proizvodnji upaljača za civilno tržište.
Daljnji razvoj i inovacije
1950. - Inovacije i novi modeli
- godine, Zippo je dobio drugi patent, a osnovni dizajn upaljača ostao je isti s nekoliko manjih poboljšanja. 1956. godine lansiran je Slim model - manja verzija Zippo upaljača, koja je bila popularna među ženama. Ipak, Slim model iznenadio je sve jer je postao popularan i među muškarcima.
1960. - Zippo "moment"
Tijekom 1960-ih, posjetitelji koncerata podizali su Zippo upaljače u zrak u znak pozdrava izvođačima. Ovaj trenutak postao je poznat kao "Zippo Moment". Osim upaljača, Zippo je počeo proizvoditi i druge proizvode poput privjesaka za ključeve, golfskih nastavaka, setova olovki i ZipLight džepne svjetiljke.
Ekspanzija i naslijeđe
1970.-1980. - Širenje i obiteljski posao
Nakon smrti Georgea G. Blaisdella 1978. godine, obitelj Blaisdell preuzima posao. Tijekom 1970-ih, Zippo je počeo širiti svoju prisutnost na inozemna tržišta. 1980. godine, šest članova obitelji posjedovalo je tvrtku.
1990. - Novi proizvodi i muzeji
- godine Zippo je kupio tvrtku koja se bavila proizvodnjom sklopivih džepnih noževa i sportskih noževa. 1997. godine, otvoren je Zippo/Case muzeji u kojem su posjetitelji mogli vidjeti povijest brenda i prisustvovati popravcima upaljača u "Zippo Repair klinici".
Noviji period i globalna ekspanzija
2000. - Zaštita brenda i nove tehnologije
U 2000. godini, Zippo je dobio registraciju trgovačke marke za oblik upaljača, što je bila velika zaštita od krivotvoritelja. Također je predstavio Zippo MPL - višenamjenski upaljač koji se može ponovno puniti.
2010. - Globalna ekspanzija
Tijekom 2010-ih, Zippo je proširio svoje tržište, osobito u Indiji i Kini, što je dovelo do rekordnog povećanja prodaje. Tvrtka je proširila svoju ponudu na grijače za ruke, kamping opremu i Zippo vatrogasnu opremu.
Danas
Danas je unuk Georgea G. Blaisdella jedini vlasnik i predsjednik Zippo uprave. Tvrtka i dalje proizvodi poznate Zippo upaljače, a proširila je ponudu na dodatke za upaljače, višenamjenske upaljače, mirise, lifestyle proizvode i naočale. Zippo upaljači i dalje imaju veliku bazu kolekcionara širom svijeta.
Zippo upaljači ostali su simbol kvalitete, inovacije i dugovječnosti, a kroz povijest su evoluirali u proizvode koji zadovoljavaju potrebe novih generacija. Njihova priča još uvijek traje, a svaki novi proizvod ima dodir nečega što je započelo prije više od 90 godina.
Cijelu ponudu Zippo proizvoda pronađi OVDJE.